سلامت

نکات تغذیه‌ای مخصوص زنان شاغل

1400/3/23 یکشنبه

کار کردن در خارج از خانه و مراقبت و نگهداری از خانه و خانواده کار آسانی نیست. برای هرکس کار کردن خارج از خانه با خستگی همراه است و نیاز به استراحت در زنان شاغل بیش از دیگر زنان است، از طرفی اکثر زنان شاغل به دلیل تحرک کمتر با اضافه وزن و عدم تناسب اندام روبرو هستند و کمبود وقت اجازه‌ی ورزش و تحرک بیشتر را به آنها نمی‌دهد، بنابراین برای خانم‌های شاغل بهترین راه برای رسیدن به تناسب اندام رعایت تکنیک‌های غذایی است که در این مطلب به آنها اشاره می‌کنیم.

نوشیدن آب فراوان
نوشیدن مقدار فراوان آب در فواصل منظم هنگام کار به شما احساس نشاط و شادی می‌دهد. به عنوان یک نوشیدنی سالم در کنار آب می‌توانید از چای سرد، شربت آبلیمو و مقدار کمی آبمیوه نیز استفاده کنید.

تنظیم برنامه‌ی غذایی بر اساس ساعت کار
یک صبحانه‌ی سالم و سرشار از غلات و میوه و شیر بهترین گزینه برای یک خانم کارمند محسوب می‌شود. هرگز بدون صبحانه روز خود را آغاز نکنید. به عنوان میان وعده، میوه‌ها بهترین گزینه هستند. هنگام ناهار از غذاهای کم کالری استفاده کنید و سعی کنید کالری دریافتی روزانه‌ی شما با میزان فعالیت‌تان هماهنگی داشته باشد.

مصرف میان وعده‌های خود را کنترل کنید
هرگز از میان وعده‌های پر کالری و چرب استفاده نکنید. بهترین انتخاب برای میان وعده مغزها، بیسکوئیت و یا میوه است. از بستنی و چیپس و کرانچی‌ها به عنوان میان وعده استفاده نکنید. بهتر است میان وعده‌های شما سبک و مقوی باشد.

با استرس غذا نخورید
 اکثر زنان عنوان می‌کنند که پرخوری عصبی علت اصلی چاقی آنها است و در زمان استرس و ناراحتی و موقعیت‌های عصبی اشتهای کاذب و ولع خوردن شیرینی‌جات در اکثر زنان گزارش شده است. بهتر است در این مواقع به جای خوردن به کارهای دیگری مثل مطالعه، صحبت با دوستان و یا نوشیدن چند لیوان آب مشغول شوید.

شام را حذف نکنید
 شما به عنوان یک زن شاغل نیاز به انرژی مضاعف دارید. حذف کردن شام برای رسیدن به تناسب اندام، کار اشتباهی است. بهتر است زمان شام خوردن را قبل از ساعت 7 شب قرار دهید و یک وعده‌ی غذای سالم و سبک به عنوان شام میل کرده و انرژی روز بعد خود را ذخیره کنید.

كلمات كليدي : نکات تغذیه‌ای , زنان شاغل , نوشیدن آب , استراحت زنان شاغل , اضافه وزن , ورزش و تحرک , برنامه‌ غذایی , میان وعده , استرس , اشتهای کاذب , حذف کردن شام , تناسب اندام , غذای سالم و سبک

نسخه قابل چاپ
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
 
یکشنبه 28 شهریور 1400   18:07:13
تعداد بازديد اين صفحه: 118681
بازدید زیرپورتال : 129193
بازدید زیرپورتال امروز : 56
بازدید صفحه امروز: 43