سلامت

چگونه تناسب اندام خود را در بارداری حفظ کنم؟

1399/12/6 چهارشنبه

تا زمانی که به شما فشاری وارد نمی‌شود فعالیت‌های روزانه‌ی خود را در بارداری حفظ کنید.
رعایت چند نکته ضروری است:
*ابتدا با پزشک خود در رابطه با سلامتی خود و جنین و ‌محل جفت مشورت کنید.
*در بارداری طوری ورزش کنید که بتوانید در حین ورزش حرف بزنید و خسته نشوید.
*حتما قبل و ‌بعد ورزش نرمش آهسته کنید.
*مایعات و آب کافی در حین ورزش بنوشید.
*حتما معلم ورزش تعلیم دیده داشته باشید که در جریان وضعیت فعلی شما باشد.
*شنا کردن بسیار خوب است زیرا معمولا فشاری به شما وارد نمی‌شود.
*ورزش‌های یوگا، ایروبیک، پیاده‌روی و ‌دویدن و ورزش‌هایی برای ماهیچه‌های کف لگن نیز بسیار مناسب هستند.
*همه‌ی ورزش‌ها مناسب با وزن شما و جنین و‌ هفته‌ی بارداری باید تنظیم شود پس حتما تحت‌نظر معلم آگاه ورزش کنید.
*اگر تا حال فرد ورزشکاری نبودید به آهستگی اقدام به ورزش در بارداری کنید.
 
بهتر است چه ورزش‌هایی در بارداری انجام نشود؟
 
*از ورزش‌هایی که امکان افتادن دارند مانند: اسب سواری، ژیمناستیک و اسکی پرهیز کنید.
*از ورزش‌هایی که در آنها امکان برخورد با شخص دیگری دارید مانند: اسکواش، تنیس، فوتبال، والیبال، بسکتبال و... پرهیز کنید.
*به مدت طولانی طاق باز ورزش نکنید.

كلمات كليدي : تناسب اندام در بارداری , ورزش , جنین و‌ هفته‌ی بارداری , معلم ورزش , نرمش آهسته

نسخه قابل چاپ
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ
 
پنجشنبه 2 اردیبهشت 1400   01:36:05
تعداد بازديد اين صفحه: 105824
بازدید زیرپورتال : 114365
بازدید زیرپورتال امروز : 116
بازدید صفحه امروز: 85